کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت چیست؟

کولر گازی اسپلیت چیست؟

اغلب افراد در گرما و رطوبت تابستان، محیط خانه و اتاق با طراوت و خنک را  به محیطی گرم و دم گرفته ترجیح می دهند. از طرفی استفاده از پنچره ها برای تهویه ی هوای خانه، برای برخی افراد که از سر و صدا بیزارند، ناخوشایند است.

اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه و بدون مانع برای وارد کردن هوای خنک به خانه خود هستید، تهیه ی یک سیستم تهویه مطبوع اسپلیت از نمایندگی محصولات انرژی اصفهان می تواند بهترین پاسخ برای شما باشد.

 

کولر گازی اسپلیت

 

یک کولر گازی اسپلیت از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یک کمپرسور واقع در خارج و یک واحد داخلی خروجی هوا. واحد خارجی بر روی دیوار خارجی یا نزدیک آن نصب شده است که وظیفه ی خنک کردن محیط را خارجی را به عهده دارد. این واحد کمپرسور، سیم پیچ کندانسور و سیم پیچ انبساط یا لوله مویرگی را در خود جای داده است. واحد داخلی با ظاهری زیبا شامل سیم پیچ خنک کننده، یک دمنده بلند و یک فیلتر هوا می باشد.

بر خلاف سیستم هایی که به یک سری کانال های متصل به شبکه در سراسر سقف نیاز دارد، کولرهای گازی اسپلیت به مجموعه ای از لوله ها متصل می شوند.

این لوله ها فضای خارجی را به واحد داخلی متصل می کنند و به همین دلیل از آن به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع اسپیلت بدون کانال یاد می شود. مبرد از طریق لوله های مسی پراکنده می شود که در سیستم چرخش یابد تا هوای سرد تولید کند.

 

کولر گازی اسپلیت

 

از نظر انرژی، یک سیستم اسپلیت با بالاترین درجه ENERGY STAR نه تنها به سیستم شما امکان می دهد تا انرژی بیشتری داشته باشد، بلکه به تمیز نگه داشتن محیط کمک می کند و با استفاده از انرژی کمتر، صورت حساب ماهیانه را کاهش می دهد.

یکی از رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع که در خانه های بدون مجاری هوا به خوبی کاربرد دارد و علاوه بر این به سیستم گرمایشی و سرمایشی فعلی شما کمک می کند، سیستم تهویه مطبوع اسپلیت است.

 

تفاوت کولر گازی اسپلیت با سایر دستگاه های تهویه مطبوع  چیست؟

نصب کولر گازی اسپلیت بسیار ساده تر است زیرا نیازی به کانال کشی ندارد. واحدهای داخلی و خارجی با مجموعه ای از سیم های برق و لوله متصل می شوند. کانال کشی مورد نیاز برای بسیاری از واحدهای A/C سنتی به طور کلی باعث افزایش مصرف انرژی می شود، زیرا بسیاری از واحدهای A/C انرژی زیادی را به دلیل تبادل گرما در سیستم مجرای هوا از دست می دهند. بدون شبکه کانال ها، در سیستم تهویه مطبوع اسپلیت فرصت کمتری برای از دست دادن گرما یا انرژی وجود دارد.

 

مزایای کولر گازی اسپلیت

این نوع سیستم تهویه مطبوع مزایای بسیاری نسبت به A/C های سنتی دارد. یک مزیت آشکار آن، عملکرد بی صدای سیستم تهویه مطبوع اسپلیت است. قطعات کولر گازی که بیشترین میزان صدا را دارند، کمپرسور و فن خنک کننده کندانسور است.

در سیستم اسپلیت (بر خلاف واحدهای سرمایشی-گرمایشی دیگر)، کمپرسور و فن خازن در خارج از اتاق خنک شده قرار دارد و بنابراین منابع اصلی سر و صدا از بین می روند.

یکی دیگر از مزایای سیستم تهویه مطبوع اسپلیت این است که شما می توانید یک سیستم مولتی اسپلیت را انتخاب کنید. جایی که بیش از یک واحد داخلی به یک واحد خارجی متصل است. این امر باعث می شود تا با استفاده از دو واحد خنک کننده داخلی بتوان چندین اتاق را خنک کرد و یا دما را در یک اتاق بزرگ حفظ کرد.

 

کولر گازی اسپلیت

 

کولر گازی اسپلیت روشی کارآمد و مقرون به صرفه برای خنک سازی منزل است . لازم به ذکر است که هزینه اولیه این نوع واحد تهویه مطبوع به طور قابل توجهی بیشتر از واحد پنجره ای است و به نصب حرفه ای نیاز دارد . با این حال، در قبض های انرژی خود صرفه جویی خواهید کرد و همچنین طول عمر بیشتر این سیستم، باعث می شود که ارزش این هزینه ی اولیه را داشته باشد.

 

نکاتی که باید قبل از خرید کولر گازی اسپلیت به آنها توجه کنید

سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت در یک شرکت تهویه مطبوع خصوصی، فروشگاه هایی که فقط در سیستم های تهویه مطبوع تخصص دارد و یا یک فروشگاه لوازم خانگی در دسترس است. هم چنین این سیستم ها را می توانید بصورت آنلاین خریداری کنید.

صرف نظر از اینکه آن را از کجا خریداری خواهید کرد، حتما قبل از خرید، اطلاعات لازم را در رابطه با اندازه ی مورد نظر آن داشته باشید. یک گام مهم در تصمیم گیری برای خرید، انتخاب واحد تهویه مطبوع اسپلیت سایز مناسب است. در این زمان شما به خدمات تخصصی یک متخصص نیاز خواهید داشت.

یا اینکه می توانید اندازه گیری هر اتاق را خودتان انجام دهید. اطلاعات را به فروشگاه محل خرید سیستم بدهید و از پرسنل واجد شرایط آن ها برای نصب سیستم AC جدید مشاوره بگیرید.

بهتر است که قبل از خرید سیستم در مورد بازده انرژی تمام واحدهای مورد نظر نیز تحقیق کنید. برای این کار برچسب ENERGY STAR متصل به هر واحد را بررسی کنید. این اطلاعات به شما در تصمیم گیری نهایی کمک می کند.

 

کولر گازی اسپلیت

 

به هر حال، انتخاب سیستمی با اندازه ی مناسب و برچسب انرزی استاندارد، از هدر رفتن سرمایه ی شما برای این که خانه را خنک نگه نمی دارد یا قبض های آب و برق را بی مورد افزایش می دهد جلوگیری می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *