چرا رادیاتور من اینقدر پر سرو صدا است

چرا رادیاتور من اینقدر پر سر و صدا است

رادیاتورها باید دیده شوند و شنیده نشوند!درست است که رادیاتورها مزایای بسیار زیادی دارند ، اما هیچ کس رادیاتوری که دائم سر و صدا ایجاد می کند را نمی خواهد.اما چرا گاهی اوقات رادیاتور اصفهان اینقدر پر سرو صدا می شود؟ما این راهنمای 5 دقیقه ای را برای کمک به شما در کشف علت سر و صدای داخل رادیاتور ایجاد کرده ایم ، بنابراین امروز می توانید صداهای رادیاتور را خودتان برطرف کنید.

در مرحله اول ، لازم به ذکر است که بسته به سیستم شما ، برخی از صداهای رادیاتور ممکن است کاملاً طبیعی باشد.البته صداهایی وجود دارد که رادیاتورها و لوله ها قطعاً نباید تولید کنند ، مانند صدای کوبیدن و لرزش.

متخصصان ما در اصفهان انرژی ، هنگامی که برای رفع صدای بلند یک رادیاتور فراخوانی می شوند ، اولین چیزی که بررسی می کنند ، فشار است و فشار گرمایش مرکزی را تنظیم می کنند.

علت صدای داخل رادیاتور

صدای غرغره یکی از رایج ترین شکایاتی است که مردم از رادیاتور خود دارند.همانطور که دیگ بخار شما آب گرم اطراف رادیاتورها را پمپاژ می کند ، احتمال گرفتگی هوا در سیستم وجود دارد.با گذشت زمان ، اگر این هوا از بین نرود ، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند صداهای خروجی و رادیاتورهای سرد شود.اگر رادیاتور شما در بالا سرد و در پایین گرم است ، احتمالا باید آن را هواگیری کنید.بنابراین از کلید رادیاتور برای شل شدن شیر هر رادیاتور استفاده کنید.صبر کنید تا تمام هوا خارج شود و سپس سوپاپ را ببندید.ما در مورد نحوه هواگیری رادیاتور در دیگر مقالات این سایت توضیح داده ایم.

چرا رادیاتورها صدای کوبشی ایجاد می کنند؟

با جمع شدن مقیاس آهک در سیستم گرمایش مرکزی ، لوله های منتهی به رادیاتور می توانند مسدود شوند.هنگامی که این اتفاق می افتد ، شما ممکن است سر و صدا یا صدای بلند را بشنوید ، ممکن است به نظر برسد که صدا از رادیاتور می آید ، اما منبع این مسئله در دیگ بخار است.

در این حالت ، ممکن است لازم باشد که سیستم را به طور حرفه ای شستشو دهید تا اطمینان حاصل شود که همه مواد آهکی از بین می روند.با این کار سیستم شما در کمترین زمان بی سر و صدا و کارآمدتر کار خواهد کرد.

چرا رادیاتورها صدای کلیک را ایجاد می کنند؟

چرا رادیاتورها صدا ایجاد می کنند

معمولاً از رادیاتورها و لوله های شما صداهای تیک تیک یا کلیک بلند می شود.گر رادیاتور شما صدای کلیک را ایجاد می کند ، این امر ممکن است در اثر گرم شدن یا خنک شدن فلز در اثر انبساط و انقباض ایجاد شود.

صدای کلیک در رادیاتور ، کاملاً طبیعی است ، زیرا صدا در اثر انبساط و انقباض فلز ایجاد می شود.اگر رادیاتور کاملاً قدیمی باشد ، ممکن است با خرید مدل جدیدتر ، صدای کمتری ایجاد شود.

بررسی سیستم رادیاتور ، صرف نظر از اینکه صداها جدید هستند یا از همان ابتدا که دستگاه شروع به کار کرده ، رخ داده اند ، مهم است.این اصوات می توانند بیانگر این باشند که مشکلی در سیستم وجود دارد و در صورت باقی ماندن ممکن است بدتر شوند یا باعث آسیب دیدگی دستگاه شوند و در نتیجه شما نیاز به خرید رادیاتورهای جدید خواهید داشت.

با متخصص تماس بگیرید

برای رفع صدای رادیاتور با متخصص تماس بگیرید

صداهای ایجاد شده در رادیاتورها موضوعی کاملاً متداول است ، اما مقابله با این مشکل لزوماً به تخصص فنی خاصی احتیاج ندارد و شاید بتوانید با کشف علت صدای رادیاتور و با استفاده از ابزارهای مناسب در عرض چند دقیقه جلوی صداهای آزار دهنده را بگیرید.اما اگر رادیاتور پر سر و صدایی دارید و همه موارد بالا را امتحان کرده اید و هنوز هم نتوانسته اید ، سر و صدا ناشی از منبع گرما را خاموش کنید ، باید با متخصصین ما در نمایندگی انرژی اصفهان تماس بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *