نحوه هواگیری رادیاتور

نحوه هواگیری رادیاتور

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه در چند مرحله آسان رادیاتور خود را هواگیری کنید.اگر رادیاتورهای خانه شما عملکرد درستی ندارند و نیاز به هواگیری دارند ، این مقاله را مطالعه کنید ، تا بتوانید خودتان اینکار را انجام دهید.

هواگیری ، فرایند حذف هوا از سیستم گرمایش مرکزی برای اطمینان از عملکرد صحیح رادیاتورها و منبع گرما و همچنین کاهش صدای جریان آب است.

هواگیری رادیاتور اصفهان باید حداقل سالی یک بار انجام شود تا اطمینان حاصل شود که سیستم گرمایشی شما در حالت ایده آل کار می کند.اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، همین الان اقدام کنید تا رادیاتورهای شما به موقع زمستان ، به طو مؤثرتر کار کنند.

هواگیری رادیاتور

رایج ترین شکایتی که مردم از رادیاتورها دارند ، این است که پایین رادیاتور گرم است و قسمت بالایی آن خنک است.هوا و گاز می توانند در سیستم گیر بیفتند و باعث ایجاد قسمت های سرد در شوفاژ شوند.رادیاتوری که تخلیه نشده باشد ، به درستی گرم نمی شود و اگر هوای داخل رادیاتور محبوس باشد ، خوردگی ایجاد می شود.

این مشکل به سادگی با هواگیری رادیاتور برطرف می شود.اگر بیش از یک رادیاتور دارید ، بهتر است همه آنها را همزمان تخلیه کنید.قبل از شروع اطمینان حاصل کنید که گرمایش را خاموش می کنید.پس از خنک شدن رادیاتور ، دریچه ای را پیدا کنید که در گوشه بالا قرار دارد.

با استفاده از کلید رادیاتور ، حدود یک چهارم راه را در جهت عقربه ساعت بچرخانید تا هوا خارج شود.یک کلید رادیاتور باید با رادیاتور شما همراه باشد.

هنگامی که هوا آزاد می شود باید صدای خش خش را بشنوید ، مقداری آب هم از دریچه رادیاتور انرژی خارج می شود.یک پارچه و ظرف را در دست نگه دارید تا آب آن گرفته شود و رادیاتور تمیز شود.

هنگامی که بیشتر هوا از طریق دریچه خارج شد و آب با حباب کمتری از رادیاتور خارج می شود ، با استفاده از کلید تخلیه ، مهره رادیاتور را ببندید و آب اضافی را پاک کنید.رادیاتور شما اکنون تخلیه شده است.

سپس شما باید فشار سنج را بر روی سیستم مرکزی خود بررسی کنید.اگر فشار خیلی کم است باید آن را تنظیم کنید.مطمئن شوید که فشار بین 1.0 تا 1.5 است.

آموزش نحوه هواگیری رادیاتور

یک اشتباه رایج که بسیاری از افراد می توانند هنگام تخلیه سیستم گرمایشی خود مرتکب شوند ، این است که بعد از آن ، فراموش می کنند فشار سیستم گرمایش مرکزی را تنظیم کنند و این در واقع می تواند به دیگ بخار شما آسیب برساند.

کل کار تقریباً همین است!هنگامی که پکیج و رادیاتور را دوباره روشن کردید ، رادیاتور باید به صورت عادی گرم شود.اگر متوجه شدید که رادیاتورهای شما به طور مکرر به تهویه هوا نیاز دارند ، ممکن است خطایی در سیستم وجود داشته باشد و یک مهندس گرمایش باید فراخوانی شود.

هشدار:اگر سیستم گرمایشی قبل از انجام روش هواگری کار کرده باشد ، آب رادیاتور گرم خواهد بود ، بنابراین خطر سوختن وجود دارد.لطفاً اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آسیب دیدگی انجام دهید.

مراحل هواگیری رادیاتور

با توجه به مطالب ارائه شده ، مراحل هواگیری رادیاتور به صورت زیر است:

  • گرمایش را خاموش کنید.
  • برای باز کردن شیر از کلید رادیاتور استفاده کنید.
  • کلید را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا صدای خش خش بشنوید.
  • قبل از بستن شیر ، اطمینان حاصل کنید که آب شفاف است.
  • فشار را در پکیج بررسی کنید ، اگر خیلی کم است ، آن را بالا ببرید.
  • حداقل سالی یکبار رادیاتور را هواگیری کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *