پکیج دیواری بهتر است یا زمینی

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی ؟

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی ؟

اگر شما هم قصد خرید یک وسیله گرمایشی به نام پکیج را از نمایندگی پکیج اصفهان داشته باشید، قطعاً با این سوال که پکیج دیواری می‌خواهید یا زمینی مواجه خواهید شد. این سوال ذهن شما را درگیر می کند که کدام یک از این دو بهتر است. هر کدام چه کارایی دارد؟ این وسیله گرمایشی منظور پکیج‌ها انواع مختلفی دارند، که هر کدام بر اساس ویژگی، نوع عملکرد و نصب آنها تفاوت دارند.

با پیدایش پکیج‌ های زمینی و دیواری دیگر کمتر موتور خانه‌ ها را در سطح منازل و ساختمان‌ها می‌بینیم. برای اینکه به تمام سوالات ذهنی شما پاسخ داده شود، در این مقاله به معرفی پکیج‌های دیواری و زمینه پرداخته و مقایسه کوچکی هم بین هر دو انجام دادیم. پس بهتر است تا انتها ما را همراهی نمایید.

منظور از پکیج دیواری چیست ؟

به دستگاهی که جایگزین موتور خانه‌ های مرکزی است و آب گرم واحد ساختمان مورد نظر را توسط رادیاتور تامین می‌کند، پکیج می‌گویند. همانطور که از نام این نوع پکیج بر می‌آید، بر روی دیوار نصب می‌گردد و به هیچ عنوان بر روی زمین نیست. این مدل پکیج، آبگرم مورد نیاز در فصل زمستان را به وسیله مبدل‌ های حرارتی و سنسور تامین می‌کند. هر گاه شیر آب گرم را باز کنید، آب از سنسور فشار عبور کرده و با فعال شدن سنسور، فرمان به شیر سه طرفه برقی صادر می‌گردد و آب گرم را تحویل می‌دهد. برای حالت تابستان، پکیج تنها در صورت نیاز به آب گرم به راحتی روشن می‌شود.

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی

منظور از پکیج زمینی چیست ؟

به دستگاهی که به تامین آب گرم شوفاژ و مصارف بهداشتی می‌پردازد و به صورت نصب بر روی زمین است، را پکیج زمینی می‌گویند. با استفاده از پکیج اصفهان دیگر شما نیاز به آب گرمکن‌ها برای گرم کردن آب جهت مصارفی نظیر حمام و ظرفشویی نخواهد داشت. عملکرد این پکیج همانند عملکرد پکیج دیواری در فصل تابستان و زمستان می‌باشد.

ویژگی‌ها و مزایای برتر پکیج‌ های زمینی اصفهان

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، این نوع پکیج به دلیل قرار گرفتن بر روی زمین به پکیج زمینی معروف می‌باشد. پکیج‌ های زمینی دارای مزایایی هستند. این مزایا عبارتند از:

– داشتن مخزن ذخیره آب گرم

منظور از مخزن ذخیره یک مخزن جداگانه می‌باشد، که هنگام قطع شدن برق برای مدت زمانی آب گرم را تامین می‌نماید.

– پایین بودن هزینه نصب سرویس و تعمیر کمتر نسبت به موتورخانه

– مصرف سوخت پایین پکیج زمینی که در هزینه‌ ها صرفه جویی می‌گردد.

مهمترین مزایای پکیج دیواری

پکیج‌ های دیواری جز آن دسته از پکیج‌ها هستند که کارایی بسیار زیادی دارند، به خصوص اینکه از رادیاتور اصفهان هم در کنار آنها استفاده کنند. مهمترین مزایای این پکیج عبارتند از:

  • کوچک و قابل دسترس بودن این نوع پکیج که موجب تنظیم راحت‌تر می‌گردد.
  • مصرف پایین برق و به صرفه که موجب جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود.
  • راه اندازی و نصب پکیج دیواری نیازی به  زیاد و لوله کشی فراوان ندارد.
  • سر و صدای تولیدی از پکیج‌ های دیواری بسیار کم است. اما امنیت بالاتری را دارا می‌باشد.
  • بکارگیری هر واحد آپارتمان از پکیج‌ های دیواری، موجب کاهش هزینه‌ها در کل آپارتمان می‌گردد.

مقایسه پکیج‌ های زمینی و دیواری

پیشتر مزایای هر کدام از پکیج‎ های اصفهان را اعم از زمینی و دیواری ذکر کردیم. حال قرار است مقایسه‌ای بین پکیج‌ های زمینی و دیواری داشته باشیم تا متوجه شویم پکیج دیواری بهتر است یا زمینیپکیج دیواری بهتر است یا زمینی. فضای اشغال پکیج‌ های دیواری بسیار کمتر از پکیج‌ های زمینی می‌باشد. پکیج‌ های دیواری آبگرم را در آن و لحظه گرم می‌کنند و همانند پکیج‌ های زمینی مخزنی برای ذخیره آب ندارند.

پکیج‌ های دیواری را اصولا در ساختمان‌ های کوچکتری که مساحت کمتری هم دارند، مورد استفاده قرار می‌دهند. در حالی که پکیج‌ های زمینی برای ساختمان‌ های بزرگ و مساحت‌ های بزرگ که نیاز به تعداد بیشتری از رادیاتور است، استفاده می‌گردد. ابعاد پکیج‌ های زمینی بسیار بزرگ بوده و قابل نصب بر روی دیوار نیستند. اما پکیج‌ های دیواری ابعاد کوچکتری داشته و همانند کابینت‌ های دیواری بر روی دیوار نصب می‌گردند. توان و قدرت پکیج‌ های زمینی در مقایسه با پکیج‌ های دیواری بسیار بالاتر می‌باشد.

کدام یک از پکیج‌ های دیواری و زمینی بهتر هستند؟

پس از اینکه تفاوت و مقایسه‌ی این دو پکیج را بررسی نمودیم، حال وقت آن است که به صورت واضح‌تر مشخص کنیم کدام یک از پکیج ها بهتر می‌باشند. از نظر کارشناسان پکیج‌ های اصفهان، نمی‌توان به طور دقیق گفت که کدام یک نسبت به دیگری ارجحیت دارد. بلکه با توجه به تفاوت‌ها می‌توان متناسب با استفاده و کارایی پکیج‌ها آنها را انتخاب نمود.

به عنوان مثال برای ساختمان‌ هایی با متراژ های کوچک، پکیج‌ های دیواری خیلی مناسب و مقرون به صرفه‌تر هستند. اما برای ساختمان بزرگ و با گرمایش بالا، پکیج‌ های زمینی گزینه مناسبی می‌باشند. پس برای تشخیص بهتر بودن هر کدام از پکیج‌ها، بهتر است تفاوت‌ های بیان شده را در وهله اول بررسی نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *