مشخصات کولر گازی اصل

نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصل

مقدمه

اگر شما هم به دنبال خرید کولرهای گازی هستید و مدام با دغدغه اینکه کدام کولر گازی اصل یا غیر اصل است برخورد می‌کنید، بهتر است در وهله اول از نمایندگی پکیج ایران رادیاتور اصفهان کمک بخواهید. در غیر این صورت باید مواظب فروشنده‌های سودجو باشید. زیرا بسیاری از آنها با هدف عرضه کولرهای تقلبی در فکر سود گزاف برای خود می‌باشند. اشتیاق به خرید کولرهای گازی، پس از سپری کردن فصل زمستان و نزدیکی به گرمای تابستان، افزایش پیدا کرده است. نقش این وسیله کاربردی را نمی‌توان نادیده گرفت. با مراجعه به ‌بازار یا سایت‌های اینترنتی، می‌توانید مشخصات کولر گازی اصل را پیدا کرده و آن را خریداری نمایید.

کولر گازی چیست

به دستگاهی که به وسیله‌ی تبدیل گازها به مایع، بعد با تبدیل مایع به گاز سرما تولید می‌کند کولر گازی می‌گویند. کولرهای گازی از اجزایی همانند کمپرسور، کندانسور و اواپراتور تشکیل شده است. مبنا و اساس کار کولر‌های گازی، سیکل‌های تبرید تراکمی می‌باشد. انواع متفاوتی از کولرها در فروشگاه رادیاتور اصفهان به فروش می‌رسد.

کولر گازی

انواع کولر گازی در مراکز پکیج‌های ایران رادیاتور اصفهان

هر شخصی نسبت به محل سکونت یا محیط کار خود به دنبال کولر گازی مخصوص خواهد رفت. این کولر گازی‌ها در انواع متفاوتی می‌باشند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

  • کولرهای پنجره‌ای

این کولر که یکی از رایج‌ترین کولرهای گازی در بین مصرف کنندگان می‌باشد، به دلیل راحتی در نصب و  ارزان‌تر بودن، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. کولرهای پنجره‌ای از هزینه‌های نگهداری بسیار کمتری برخوردارند. در بسیاری از مغازه‌های رادیاتور فروشی اصفهان از این مدل کولرهای پنجره‌ای به وفور یافت می‌شود.

  • کولرهای گازی اسپیلت یا دو تکه

کولرهای گازی اسپیلت در دو نوع کولر سرد و گرم موجود می‌باشد. اسپیلت سرد برای فصول گرم مورد استفاده است. از این کولر بیشتر در محیط و منازل بزرگی که باید دما به صورت یکنواخت باشد، مورد کاربرد قرار می‌گیرد. یکی از مزایای مهم این کولر آن است که علاوه بر فصل تابستان، از آن در فصل زمستان هم می‌توانید با حرارت گرم مورد استفاده قرار دهید. البته برای تنظیمات آن بهتر است، از مراکز پکیج‌های ایران رادیاتور اصفهان مشاوره بگیرید. آنها با انتقال اطلاعات در این رابطه از آسیب رسیدن به کولر جلوگیری می‌کنند.

کولرهای گازی اسپیلت

  • کولر گازی ایستاده

این کولرها که به صورت کولرهای ایستاده در محیط قرار می‌گیرند، از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با کولرهای دیگر ندارند. کولر ایستاده از نظر ظاهری و محل کاربری آنها متفاوت است، از این نمونه کولر بیشتر در هایپر مارکت‌ها، مساجد و اماکن‌های تجاری استفاده می‌شود.

کولر گازی ایستاده

مشخصات کولر گازی اصل

اصولا انتخاب کولرهای گازی اصل از غیر اصل برای افرادی که تجربه ای ندارند، امری سخت و دشوار است. اما این شرکت‌ها با ارائه نکاتی توانسته‌اند انتخاب کولر اصل از غیر اصل را آسان‌تر کنند.

  • توجه به نام کولر

بسیاری از سودجویان در این زمینه از نام یکسان برای کولرگازی استفاده می‌کنند و حوصله تغییر مکرر نام آن را ندارد. سودجویان از نام کولر DC inverter برای همه‌ی کولرها استفاده کرده‌اند، که نشانه تقلبی بودن آن است.

  • بررسی عملکرد و کارکرد کولر گازی

کولرهای تقلبی گازی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از تاب و توان افتاده و خود را به صورت بی‌توان به نمایش می‌گذارند. همچنین این نوع کولرها از مصرف برق بسیار بیشتری نسبت به بقیه کولرها برخوردار هستند.  بعد از گذشت مدت کوتاهی باید به فکر تعویض و تعمیر قطعات آن افتاد. نمایندگی پکیج‌های ایران رادیاتور اصفهان به محض مشاهده‌ی این کولرهای گازی، به شما خواهند گفت که کولر اصل هستند، یا تقلبی.

عملکرد کولر گازی

  • توجه به کد و سریال روی دستگاه

از دیگر روش‌هایی که به شما برای تشخیص کولر گازی اصل و غیر اصل کمک خواهد کرد، توجه به سریال روی کولر است. زیرا کولرهای اصل از شرکت‌های سازنده معتبری تولید شده‌اند. این شرکت‌ها مدل سریال اختصاصی هر دستگاه را بر روی آن درج می‌کنند. سریال‌ها به نحوی درج شده‌اند که شمای خریدار به راحتی با جستجو در سایت به اصالت و معتبر بودن آن پی ببرید. اما کولر گازی‌های تقلبی دارای سریال‌های اشتباه، از قبیل کدهایی با رقم‌های کمتر یا بیشتر می‌باشند. این کدهای اشتباه را هرچه مورد جستجو قرار دهید، باز هم اشتباه است.

  • توجه به گارانتی یا خدمات پس از فروش

بررسی گارانتی یا تضمین کولرهای گازی اصل از غیر اصلی یکی دیگر از نکات تمایز این دو به حساب می‌آید. قطعا کولرهای اصلی از گارانتی‌های معتبر برخوردار بوده که با ثبت شماره سریال در سایت‌ها، می‌توانید به بررسی اصالت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بپردازید. نکته حائز اهمیت این است که شرکت‌های اصیل همانند شرکت پکیج‌های ایران رادیاتور اصفهان دارای شماره ثبت و هولوگرام ‌های مخصوصی هستند، که به راحتی از شرکت‌های تقلب قابل تشخیص می‌باشند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تفاوت و راه‌های تشخیص کولرهای اصل از غیر اصل را به شما ارائه دهیم. در صورتی که باز هم نتوانستید کولر اصل را تشخیص دهید، بهتر است از نمایندگی های معتبر خریداری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *