ضریب EER چیست

ضریب EER چیست ؟

ضریب EER چیست

کارایی کولرهای گازی چگونه تعیین می شود؟ برای این منظور ، اصفهان انرژی نمایندگی انرژی اصفهان و نمایندگی کولر انرژی در اصفهان چندین ضریب معرفی شده EER و COP ، SEER  و SCOR را برای شما شرح می دهد.

ضریب EER چیست

E.E.R. برابر با نسبت ظرفیت خنک کننده به کل مصرف برق است. کولر گازی با E.E.R بالاتر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر می شود. EER یک شاخص بین المللی شناخته شده و قابل درک برای متخصصان از همه کشورها و قاره ها است. طبق دستورالعمل های کمیسیون انرژی و حمل و نقل اروپا ، کولرهای گازی باید دارای برچسب بهره وری انرژی اتحادیه اروپا باشند که مصرف کننده اصلی و خصوصیات اصلی مصرف کننده محصول را نشان می دهد. به همه سیستم های تهویه مطبوع یکی از هفت کلاس بهره وری انرژی اختصاص داده شده است از A تا G ، بسته به درجه مصرف انرژی کلاس A کمترین مصرف انرژی را دارد و کلاس G بیش ترین مصرف را دارد. کولرهای گازی با کنترل اینورتر بالاترین بازده انرژی را دارند. زیرا آنها از کمپرسورهای با تکنولوژی پیشرفته که بالاترین ظرفیت خنک کننده را دارند استفاده می کنند و مصرف برق در چنین کمپرسورهایی 40٪ کمتر از مصرف معمولی است. لازم به ذکر است که در تمام سیستم های تهویه مطبوع COP همیشه کمی بالاتر از EER است. این امر به این دلیل است که در حین کار ، کمپرسور گرم شده و مقداری از گرما را به فریون منتقل می کند ، این گرما بین واحدهای داخلی و خارجی کولر گازی گردش می کند. اما کولر گازی قادر به جایگزینی کامل سیستم گرمایش و کارکرد در تمام طول سال نیست. گرمایش با تهویه مطبوع فقط در خارج از فصل ، یعنی در بهار و پاییز امکان پذیر است. در دماهای پایین ، به طور متوسط ​​برای اکثر کولرهای گازی خانگی در دمای بیرونی تا -7 درجه سانتیگراد (تا اینورترها تا -15 درجه سانتیگراد) ، عملکرد آنها به شدت توسط سازنده کم می شود. استفاده از کولر در دمای پایین نقض ضمانت نامه است و دیر یا زود منجر به فرسودگی شدید کمپرسور و خرابی آن می شود.

ضریب EER چیست

مقادیر EER و COP برای کولر گازی اینورتر مدرن به این صورت است که این فاکتورها در محدوده 3 ~ 3.5 هستند. برای کولرهای گازی از تولیدکنندگان برجسته ای که توجه ویژه ای به بهره وری انرژی دارند و برای افزایش این ضرایب تلاش می کنند ، مقادیر می توانند به موارد زیر برسند: EER = 5.15 ، COP = 5.25. این قیمت نسبتاً بالای چنین تجهیزات را توضیح می دهد. لازم به ذکر است که این مقادیر تحت شرایط اسمی بیان می شوند. در شرایطی که درجه حرارت در اتاق کم شده و کولر گازی با ظرفیت ناقصی کار کند ، ضریب COP حتی می تواند به 7 برسد. EER و COP منسوخ شده اند. این عوامل فقط در یک درجه حرارت در فضای باز تعیین شده است ، برای EER +35 درجه سانتیگراد و برای COP (حالت گرمایش) +7 درجه سانتیگراد است و کولر با ظرفیت کامل کار می کرد.  کارایی سیستم های تهویه مطبوع با استفاده از نسبت فصلی بهره وری انرژی (SEER) اندازه گیری می شود. به طور کلی ، هرچه SEER بالاتر باشد ، سیستم برای انجام کار خود به انرژی کمتری نیاز دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *