کولر گازی و کاربرد و مزایای آن

کولر گازی و کاربرد و مزایای آن

در فصل تابستان که فصل گرما است و دمای هوا تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا میکند ،انسان ها برای این که خودشان را خنک کنند از وسایلی که قابلیت سرمایش دارند استفاده میکنند . این وسایل ، وسایلی هستند نظیر پنکه ، کولر گازی و آبی و یا اسپیلت . در این مقاله سعی شده تا درمورد اطلاعاتی درباره کولر گازی صحبت شود و سعی شود تا اطلاعات مفیدی را به شما خواننده ی این مقاله بدهد . همچنین شرکت اصفهان انرژی از شما در خواست مینماید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید . اینشرکت ارائه دهنده ی خدماتی نظیر پکیج ایران رادیاتور اصفهان است.

کولرگازی چیست ؟

این وسیله یک نوع وسیله ای است که کارایی آن بدین شرح است : تبدیل گاز به مایع و سپس مایع به گاز . در بعضی از آن ها میتوان عمل برعکس انجام داد برای مثال میتوان کولر را به پمپ حرارتی تبدیل کرد و از آن در فصل سرما یعنی زمستان که به گرما نیاز داریم استفاده کنیم .

این وسیله از چهار جز درست شده است که همه ی اینها جز های اصلی هستند . این جز ها بدین شرح هستند : کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور و شیر انبساط . در کولر گازی از گازی بدین شرح استفاده میشود: گاز مخصوص تبرید ( این گاز به گازی میگویند که گاز گرمی را از یک مخزن با دمای پایین به مخزن با دمای بالا میبرد ) که به عنوان مثال میتوان از R-22 یا R-404 یا R_134 نام برد .

برخی از کولر های گازی میتوانند فقط یک عمل خنک کردن را انجام بدهند در حالی که برخی دیگر از آن ها میتوانند بیشتر از یک عمل خنک کردن را انجام بدهند آن هم عمل گرمایشی است .این نوع کولرها میتوانند عمل گرمایش رادر محیط انجام داده و فضای محیط را در فصل زمستان گرم کنند و بلعکس در فصل تابستان میتوانند هوای محیط را خنک کنند .

شرکت اصفهان انرژی همچنین ارائه ی دهنده ی خدمات آبگرمکن مخزنی اصفهان نیز هست.

کولر گازی و کاربرد آن

اجزا مهم و اساسی کولر گازی

 کمپرسور

کولر گازی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که یک نوع آن کمپرسور است که وظیفه ی آن مکش گاز از اواپراتور است . از دیگر وظایف آن میتوان به فشردن و انتقال آن به کندانسور اشاره کرد . کمپرسور پیستونی ، روتاری و اسکرول دیگر نوع های این وسیله میباشند .

کندانسور

یکی دیگر از اجزایی که کولر گازی دارد کندانسور است که وظیفه ی آن دفع گرمای جذب شده از طرف اواپراتور  و قسمت کمپرسور است .

اواپراتور

بخش دیگری از کولر گازی اواپراتور آن است که برای تبخیر و یادیگر مایعات به کار برده میشود که در کولر گازی با جذب گرمای محیط باعث تبخیر مبرد میشود و این وسیله باعث میشود که سرما از محیط گرفته شود و همچنین از تمامی وسایلی ام که در آنجا وجود دارد سرما گرفته شود .

تاریخچه ی کولرگازی

اولین کولر گازی در سال 1902 توسط یک فرد به نام ویلیس کریر اختراع شده است. وی این وسیله را هنگامی اختراع کرد که میخواست برای مشکل همنشینی رنگها یک راه حلی پیدا کند . شرکت بوفالو و کارخانه جات نساجی آمریکا از اولین ها بودن در استفاده از این وسیله . آن ها این وسیله را برای خنک کردن خود و محیط کاریشان دریافت کرده بودند . و این وسیله های در سال 1920 به منازل مسکونی آورده شده اند .

کولر گازی و کاربرد آن

کولر گازی و کاربرد آن

 

کاربرد کولر گازی

وظیفه ی این وسیله در اصل این است که دمای محیط را خنک کند آن هم به این صورت که هوای گرم محیط را بگیرد و آن را تبدیل به هوای سرد بکند در واقع همان فرایند تبخیر مایع و پخش هوای سرد است . این وسیله در دو طرح سرمایشی و سرمایش گرمایشی میتواند تولید شود ، سرمایشی فقط تولید هوای سرد میکند و سرمایش گرمایشی تولید هر دو نوع هوا را انجام میدهد و این امکان را به شما میدهد تا در هوای سرد زمستان گرم شوید و در هوای گرم تابستان خنک شوید .

مزایای کولر گازی

در ابتدا باید بگوییم که این وسیله وظیفه دارد که هوای محیط را از گرما تبدیل به سرما بکند و یک محیط لذت بخش را برای افراد بسازد . ولی کولر های گازی و به خصوص اسپیلت دیگر مزایایی دارد آن هم آنکه کیفیت هوا را مناسب میکند ، کاهش آلرژی دارد و محیطی سالم و عاری از آلودگی را به همراه دارد و در مدل های جدید آن آلودگی ها و باکتری ها جذب اسپیلت میشوند و در هوا پخش نمیشوند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *