نکات مهم در انتخاب کولر گازی و اسپیلت مناسب

نکات مهم در انتخاب کولر گازی و اسپیلت مناسب.

  • اولین نکته که برای خرید اسپیلت گازی باید مد نظر قرار گیرد شرکت سازنده و گارانتی دستگاه کولر گازی می باشد.

با توجه به برندهای اسپیلت گازی که در بازار موجود می باشد بهتر است برند شناخته شده با گارانتی درخشانی انتخاب کنیم  ودقت داشته باشیم که خدمات و نمایندگی برندی که انتخاب میکنیم در نزدیکی محل سکونت ما باشد که در صورت نیاز یا بروز مشکل به راحتی و در کمترین زمان بتوانیم از مزایای ان استفاده کنیم.

  • نکته دیگری ک باید مد نظر قرار دهیم یرچسب انرژی اسپیلت گازی می باشد

اسپیلت گازیهای معتبری که در بازار موجود می باشند همگی دارای برچسب انرژی هستند که بهتر است با اگاهی از برچسب انرژی دستگاه  و مقایسه امپر دستگاه اسپیلت گازی و امپر فیوز کنتور ساختمان اقدام به خرید کنید.

  • نکته سوم که بسیار با اهمیت است  ظرفیت اسپیلت مورد نظر ما می باشد.

ما میتوانیم  برای محاسبه سرانگشتی ظرفیت دستگاه  اسپیلت خود برای واحدهای میانی ساختمان خود متر مساحت محل مورد نظر را در عدد بین400تا 600 بی تی یوBTU ضرب کنیم و عدد بدست امده به هر سایزی از اسپیلت که نزدیکتر  باشد ان ظرفیت را انتخاب می کنیم.

به طور مثال ..اگر سالن شما که در واحدهای میانی ساختمان قرار دارد 60متر مساحت داشته باشد 60 را در 400 بی تی یوBTU ضرب کنیم عدد 24000 به دست می اید در نتیجه اسپیلت گازی مناسب برای ما 24 هزار بی تی یو می باشد ولی اگر سقف واحد ما افتابگیر باشد این عدد را باید بین600تا800 بی تی یو ضرب کنیم و ظرفیت مناسب محیط خود را به دست اوریم.

لازم به ذکر است که ممکن است عدد به دست امده دقیقا با سایز کولر گازیها برابر نباشد و مابین دو ظرفیت باشد که در این صورت ظرفیت بالاتر گزینه مناسبتری  می باشد

توجه داشته باشید که این محاسبات مربوط به شرایط اب و هوایی  مانند اصفهان و تهران می باشد. و اگر شرایط ساختمان ویا واحد شما متفاوت باشد میتوانید جهت مشاوره با متخصصین اصفهان انرژی تماس بگیرید تا شما را برای انتخاب مناسب راهنمایی کنند.

 

 

راهنمای خرید اسپیلت گازی و کولر گازی

در وحله اول با انواع کولر گازی و اسپیلت گازی اشنا میشویم تا بتوانیم گزینه مناسبی برای محل مورد نظر خود انتخاب کنیم.

کولر گازی پنجره ای

 

کولر گازی پنجره ای سیستمی یک تیکه می باشد کا تمام اجزائ سیکل تبرید ان در درون ان قرار دارد و اولین نمونه می باشد که وارد بازار ایران شده است

این نمونه کولر قابلیت نصب درمحل  پنجره را دارد. لذا برای انتخاب باید به ابعاد و ظرفیت ان دقت کنیم. این کولر گازی پنجره ای بخاطر کمپرسور ان که پیستونی می باشد و از یک گاز در ان استفاده میشود مصرف برق بالایی دارد و مناسب  مناطق گرمسیری و حاره ای می باشد.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل یک تیکه می باشد ودر درون محیط مورد نظر قرار میگیرد و گرمایی که ازکارکرد کمپرسور ایجاد میشود را از طریق لوله خرطومی به بیرون هدایت میکند و بخاطر چرخ هایی که دارد قابلیت جابجایی در محیط را دارا میباشد

کولر گازی پرتابل فقط برای مکانهای اجاره ای و موقت و محیط هایی کمتر از 25متر بازده مناسبی دارند.

کولر گازی ایستاده

این نوع از اسپیلت ها دو تیکه می باشند و پنل داخلی انها روی زمین محیط مورد نظر قرار میگیرد و پنل کندانسور ان باید بیرون از محیط مورد نظر نصب گردد این نوع اسپیلتها به خاطر ظرفیت بالا و قدرت پرتاب باد بالایی که دارند برای تامین سرمایش و گرمایش محیط های بزرگ  و وسیع  کارایی مناسب را دارند.

لازم به ذکر است که در انتخاب این نوع اسپیلتها باید به تک فاز یا سه فاز بودن انها دقت کنیم تا متناسب با برق ساختمانمان باشد.

کولر گازی دو تیکه (اسپیلت گازی)

تاریخچه کولر گازی

این نوع کولر گازی به خاطر دوتیکه بودن و نصب پنل داخلی روی دیوار مزایای بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

در اسپیلت های دو تیکه  می توان کندانسور بیرون را دور تر از محیط مورد نظر نصب کرد که سروصدای کمتری را احساس کنیم و پنل داخلی ان نسبت به انواع دیگر کوچکتر بوده و روی دیوار نصب می گردد که فضای خیلی کمی را اشغال میکند و شیکتر از انواع دیگر می باشد

چرا باید ظرفیت مناسب محیط را انتخاب کنیم..

یکی از نکاتی که در هنگام خرید باید به ان توجه کنیم ظرفیت مناسب محل نصب اسپیلت گازی می باشد.

توجه به ظرفیت اسپیلت گازی که انتخاب میکنیم مهمترین نکته ای است که باید مد نظر داشته باشیم.

اگر ظرفیت اسپیلت گازی که انتخاب میکنیم کمتر از حدنیاز محیط  مورد نظر باشد ساعات کارکرد دستگاه ما افزایش پیدا میکند و هم رضایت ما را از نظر خنکی هوا جلب نمیکند و  میزان مصرف برق  افزایش پیدا میکند و عمر دستگاه ما به شدت کم میشود.

اگر ظرفیت انتخابی ما بالاتر از حد نیاز باشد دفعاتی که کمپرسور اسپیلت ما خاموش و روشن میشود افزایش پیدا میکند و مصرف برق افزایش چشمگیری پیدا میکند.

نکته/ بیشترین مصرف برق و امپری که کولر ما استفاده میکند هنگام خاموش و روشن شدن کمپرسور می باشد.

 

پارامترهای تعیین ظرفیت اسپیلت گازی

واحد انداز گیری ظرفیت سرمایشی اسپیلت گازی  بی تی یوBTU  می باشد که نشان دهنده میزان سرمایش دستگاه در واحد زمان می باشد و به این معنی نیست که ظرفیت های بالاتر دمای خنک تری دارند بلکه مقدار سرمایشی که در زمان یکسان وارد محیط میکند بیشتر می باشد.

 

نکته بعدی لوازم گرمازایی که در محیط مورد نظر وجود دارد.

در محیط مورد نظر اگر لوازم گرمازا استفاده می شود ویا در مجاورت اشپزخانه که در ان از اجاق گاز سماور …..استفاده می شود و یا هوا در ان محیط به راحتی گردش نمی کند بهتر است از اسپیلت گازی با ظرفیت بالاتر استفاده کنیم.

 

  به  سطح مصرف برق  اسپیلت گازی  دقت کنیم.

میزان سطح انرژی به معنی میزان بهره وری انرژی الکتریکی دستگاه اسپیلت می باشد . یعنی دستگاه اسپیلت گازی ما چه میزان مصرف برق  را به  سرما تیدیل میکند.

هرچقدر EER برچسب انرژی انتخابی ما بیشتر باشد اسپیلت  خنک کنندگی بیشتری دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *