راهنمای عیب یابی پکیج

راهنمای عیب یابی پکیج

راهنمای عیب یابی پکیج

در منازل شما از سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی استفاده می‌گردد. هر کدام از آنها در انواع پکیج‌ های زمینی و دیواری موجود هستند. هرگاه پکیجی که در خانه شما نصب شده دچار مشکل گردد، به دنبال عیب یابی آن خواهید بود. مشکلات متعددی برای پکیج‌ها به وجود می‌آید. برای جلوگیری از روبرو شدن با این عیوب و خطاها باید به طور منظم به دستورالعمل‌ها و سرویس دستگاه‌ ها اقدام نمایید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد خطا ها و راهنمای عیب یابی پکیج آن صحبت کنیم. به شما پیشنهاد می‌دهم که تا آخر این متن ما را همراهی کنید.

نحوه کامل عیب یابی پکیج‌ها

هر کدام از پکیج‌ های دیواری و زمینی در یک برهه زمانی دچار عیب و ایراد می‌شوند که بهتر است با نحوه رفع و برطرف کردن آن آشنا شویم.

شروع به فعالیت نکردن پکیج

در بخش اول عیب یابی باید با مشکل روشن نشدن رادیاتور ها و پکیج‌ها آشنا شوید. در این بخش باید قسمت‌ های مختلف پکیج را بررسی نمایید. ممکن است مشکل از گاز پکیج باشد. در صورتی که گاز بسته بود، آن را باز کنید و بعد به سراغ فشار آب رفته در صورت کم یا قطع بودن آن را برطرف نمایید.

پایین بودن دمای آب گرم

در بسیاری از مواقع با کم یا پایین آمدن دمای آب گرم مواجهه می‌شویم. علت این مشکل زیاد شدن فشار آب می‌باشد. خرابی و معیوب بودن فلوسوئیچ‌ ها و رسوب گرفتن آن هم از دیگر مشکلات کم بودن دمای آب می‌باشد. در صورتی که پکیج رسوب گرفته باشد، می‌توان به وسیله اسید یا جوهر نمک‌ها رسوب آن را برطرف نمود.

قطع شدن دودکش به صورت مکرر

دودکش خروجی پکیج‌ های دیواری ممکن است به صورت مکرر قطع گردد. در این حالت باید اول دودکش را بررسی نمایید، که علت مسدود شدن راه خروجی دود چیست؟ برای رفع این مشکل بهتر است راه دودکش‌ ها را چک کنید. اگر شی یا چیزی مانع تردد دود می‌گردد را خارج نمایید، یا اینکه دودکش‌ها را به طور کلی تعویض نمایید.

سر و صدای زیاد پکیج

در صورتی که مشکل پکیج شما بالا بودن سر و صدا باشد، در وهله اول باید عملکرد رتور را بررسی نمایید. در این صورت اگر رتور مشکل داشت، باید حتماً  آن را تعویض کنید. از دیگر مشکلات سر و صدای زیاد آن هواگیری نکردن پکیج‌ها است. برای رفع این مشکل بهتر است از نمایندگی‌ های رادیاتور اصفهان کمک بخواهید. آنها در کمترین زمان و سرعت بالا حاضر شده و به هواگیری پکیج شما می‌پردازند.

راهنمای عیب یابی پکیج

روشن شدن مشعل به صورت انفجاری

ممکن است شما شاهد انفجاری روشن شدن مشعل‌ پکیج‌ باشید. در این مواقع باید حتماً ورودی گاز های پکیج را مورد بررسی قرار دهید. اگر گازی که وارد پکیج می‌گردد دچار نوسان باشد، موجب روشن شدن انفجاری مشعل می‌گردد. در این مواقع باید ورودی گازها را تنظیم نمایید که هنگام روشن کردن با انفجار مشعل مواجه نشوید.

یکی دیگر از علل این عیب، خراب بودن الکترود جرقه زن است زیرا در صورتی که الکترود خراب باشد گاز درون پکیج جمع شده و ناگهان دچار انفجار می‌گردد. در این حالت باید الکترود جرقه زن‌ها را تعویض نمایید. فاصله مناسب و استاندارد بین الکترود جرقه زن باید 3 تا 5 میلی‌متر باشد. این فاصله باید حتما رعایت گردد.

شعله پکیج زرد است

بسیاری از کاربران از زرد بودن شعله پکیج ناراحت هستند. در صورتی که با این مشکل برخورد کردید بهتر است مشعل‌ها را بررسی نمایید که کثیف نباشند. زیرا در صورتی که آنها کثیف شده باشند، اجازه سوخت مناسب را به مشعل نمی‌دهند. یکی دیگر از علت های این مشکل مسدود بودن راه دودکش است. در این صورت باید دودکش بررسی شده یا تخلیه و تعویض گردد. مشکل دیگر هم به عدم وجود هوا در محیط اطراف بر می‌گردد که بهتر است برای رفع آن از دریچه‌ های هوا در اطراف استفاده گردد. برای رفع هر کدام از این مشکلات می‌توانید با کارشناسان مرکز پکیج اصفهان مشورت کرده و کمک بخواهید.

پایین بودن فشار آب

ممکن است شما در کار های روزمره با پایین بودن فشار آب مواجهه گردید. علت اصلی آن گرفتگی لوله‌ها یا نشتی لوله‌ها در پکیج می‌باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید حتماً نشتی لوله‌ها در پکیج برطرف گردد یا لوله‌ ها تعویض شوند.

گرم نشدن رادیاتور

با بسته بودن شیر های رفت و برگشت هم این مشکل پیش می‌آید. شیر های رفت و برگشت ممکن است زیر دستگاه بسته بوده یا برای نقاشی ساختمان آن را بسته باشید. پس از انجام نقاشی و کار های مربوطه شیرها را چک کنید.

خاموش شدن پکیج به یکباره

یکی دیگر از دلایلی که باعث خاموش شدن یکباره پکیج می‌گردد، بیش از حد گرم شدن خود دستگاه پکیج می‌باشد. برای اینکه از بروز خطرات جلوگیری به عمل آید، خود دستگاه به طور خودکار خاموش می‌گردد. خاموش شدن یکباره پکیج دارای علت‌ های متفاوتی است که باید به یک متخصص باتجربه مراجعه کنید. اگر دستگاه شما دارای نمایشگر دیجیتالی باشد، کد های مربوط به آن ظاهر شده تا شما از مشکل مطلع گردید و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنید.

از کار افتادن دکمه‌ های پکیج

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات پکیج‌ های دیواری از کار افتادن کلید های پکیج است. این امر موجب ایجاد مشکلاتی در پکیج می‌گردد. در صورتی که هر یک از موارد خرابی در دکمه‌ ها اتفاق بیافتد، باید حتما به رفع خرابی و تعویض آن اقدام نمایید.

راهنمای عیب یابی پکیج

راهنمای عیب یابی پکیج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *